wakakakakakakaka.

|
Hidup ni susah ke?

Hrmm...tu yang orang selalu merungut kan?

Ishk.

Harini aku gadoh besar ngan nikel.

Knape?

phewwwww...

susah gila nak explain.

Camne citenye? Camni..

Die ade minat ngan sorang minah ni. Muslim. Pastu aku cakap kat die, die tak kesah ke convert jadi muslim? Tau die cakap ape?

Die kate.. Nakwatpe convert2. Shah Rukh Khan muslim tapi kawin ngan bukan Muslim. See the point? Die cube menyampaikan kat aku, terpulang dekat orang tu nak convert ke xnak. Tak convert pun bole kawin. Pheww..

Then aku explain, a muslim not supposed to do that.

Tibe2, die menyirap. 

Die bengang die kate aku memakse die percaye ape yg aku percaye.

Well, aku hormat gile kepercayaan die. Tapi..camne aku nak terima bende camtu? 

Arggghhh..hidup ni memang susah. Tapi,,

"Adakah kamu pasti kamu akan masuk syurga?sedangkan kamu belum diuji,"

Skang aku faham kenape hidup ni susah..Terus tersenyum dan tersenyum..=)

3 comments:

tajamkannuraniku said...

salam perjuangan 165..hidup ni memenag susah kalau x tau cara nak jalani kehidupan ini..bagi muslim kehidupan dunia ini mudah bila berpegang pada apa yang telah ditunjuk oleh Allah dan Rasul Nya..bagi muslim yang susah semuanya mudah..bayangkan bila kita rasa hidup ini susah..bagaimana agaknya hidup di alam kubur dan diakhirat nanti..tentu lagi susah dan panjang susahnya tanpa kesudahan..mari kita pastikan jalan hidup yang kita lalui dalam orbit yang ditetapkan oleh allah ..insyaallah segala yang rumit dan sukar dalam hidup ini akan diringankan oleh Allah..serahkan semuanya pada Allah..kita usha yang terbaik..apa jua hasilnya kita redha dan serahkan pada Yang Maha memiliki dan Maha segala-galanya..

Hayati Kehidupan said...

Dear

Selepas setiap kesusahan akan ada kesenangan.. So be happy..

".... Karena sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan, sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan" Alam Nasyrah 5&6

Synnøve-Anne Espensen said...

to live in this world is for not giving damn on other business...there was a saying said 'two things better for you to avoid which are religions and politics'. so do you really got what I mean?

Post a Comment